Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 25 januari 2012

Så här ligger landet

Löpningen går knackigt för tillfället. Har jag inte ont här så har jag ont där. Sent om sider lär jag kunna trappa upp och komma i gång, men tills vidare försöker jag ta det varligt med löpinsatserna. Detta betyder ju givetvis inte att jag vilar. Hell nej. Efter att jag överlevde digerdöden (2 veckors inaktivitet) under jul och nyår har jag åter börjat späka kroppen. Fokus ligger på att få upp roddkapaciteten och få ner vikten. Det förstnämnda går bra och det andra vet jag inte. Har inte vågat väga mig än... Ett första delmål blir en inomhusroddtävling i Vänersborg den 4/2 (peppar, peppar). Efter det är planen att fortsätta nöta rodd för att sedan försöka kapa persen på diverse distanser. Får jag "bara" hålla mig hel, frisk och kry borde detta gå vägen. Jag håller hårt i de två tummar jag har i alla fall. 

Har kört några tc:pass efter upphållet också. Har inte tappat allt för mycket i kapacitet ändå. I stället för det heliga 4x4' har jag kört 4x6'. Skissen ser ut så här: 4x6'/4' (2'("tröskelwatt"+4'("vo2-watt"). Under sexminutaren börjar jag alltså två minuter på tröskeleffekt och sedan de avslutande fyra minuterna på svårsmärtaibenenochbröstet-fart. Har legat på ~330w + >400w. Någonting att bygga vidare på. 

Näpp, nu ska jag gå och träna.

Mmm...Concept 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar