Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 22 juni 2010

Händelser av vikt

Det har hänt lite saker den senaste tiden som är värda att uppmärksammas.

Bambi fetpersade under föregående helgs Lag-EM på både 800m (2:03.40) och 1500m (4:11.62). Inte överdrivet oväntat enligt mig, men det är alltid starkt att kunna leverera i pressade situationer. 1500m-loppet var dessutom cirka 1.5 sekund under EM-kvalgränsen, och det gav således en biljett till Barcelona för Bambis del.
Här ser ni hur ett riktigt löpsteg ser ut. Effektivt och vägvinnande, bevisligen. (Foto: Deca Text & Bild från friidrott.se)

Nyhet nummer två är att Kent ska släppa ett nytt album den 30 juni. Jag och många andra inbitna nördar jublar över denna nyhet. Det var ju inte så längesedan de släppte nytt, men nu får man alltså en riktigt maffig julklapp mitt i sommaren. Som grädde på moset har jag även biljetter till deras konsert som äger rum här i Stockholm den 22a juli. Det ger mig ungefär tre veckor att lyssna sönder skivan och lära mig alla texter. Gott om tid således. Här nedan följer en av deras nya singlar som finns att avnjuta på tuben.



Nyhet nummer tre är att 4x4'/4'@400w på Monarken känns som en barnlek, och då är det som sagt en 53-klinga på den också (+2%). Joråsåatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar