Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 24 juni 2010

På drift

Ja, nu ska jag strax ge mig av mot nordligare breddgrader. Närmare bestämt Sollerön. Det vankas Landsvägs-SM på fredag för min del, och cirka 140 andra. Dryga 20mil ska förhoppningsvis cyklas, och det kommer med största säkerhet göra ont.

Veckans träning till dags datum ->

Måndag: 4x4'/4'@400w. Kändes väldigt bra och kontrollerat.

Tisdag: Distans 5h20min med Linus. Åt inget idag. Linus fläskade dock på med hela 7h, då han hade varit sjuk och missat några träningsdagar. Ibland måste man jobba ikapp lite tid.

Onsdag: Ingen träning, men väl massage. En nog så smärtsam upplevelse. Låg och vred mig och skrek av smärta när armbågen letade sig in i vaden. Aj.

Idag blir det en liten rull när vi kommit fram, och sedan är det bara att be en bön för bra ben på fredag.


Får hoppas att den gröna armén är väl representerad imorgon. (Fotoprops: Erik Kullgren)

1 kommentar:

  1. Fin sida du skaffat. Avlägg nu rapport från helgen asap.

    SvaraRadera