Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 5 april 2011

Maxtest x2

Två stycken maxtest gjorda idag. Första klockan 09.00 och det andra klockan 14.00. Hade hoppats på ett bättre utfall, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Sursega ben, och revben som stack till en anings vid full ventilation. Nog med svepskäl. Det var ju frågan om en validering av den bärbara utrustningen, och då jämfört med Douglas gamla säckar. Bosölabbet var fyllt av kändisar så som Gullstrand, Fika-Thomas, Seglarn, Elghen, Mr Jaeger och Christer Malm.

Testet: 8' @160w, 80rpm - 8' @240w, 80rpm - 1' @225w, 90rpm, sedan på maxet.

På första testet pallade jag med 30sek på 495w och på andra dryga 40sek på samma nivå. Syreupptaget var dock ett litet glädjeämne då det visade sig landa på 5,47 l/min (med dogges säckar) på första testet. Nytt personligt världsrekord. På det andra med bärbara blev det platå på endast 5,2. Ventilation på runt 200 l/min också. Rätt stor skillnad också på hur lätt det var att andas genom de olika systemen. Den bärbara Jaegern var way more behaglig än trögslangen till säckarna. Skulle vara kul att testa att köra ett rent prestationsmaxtest utan mask. Bör gå att få upp watten en bit då.

Jaja, gjort är gjort och jag tjänade en bra hacka på cirkus 40min arbete. Fick dessutom en gratis lunch uppe i restaurangen. Tack Jaeger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar