Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 3 maj 2011

Tystnad

Bloggtorka deluxe. Sådant som händer. Anyways, sedan sist har jag kört ett cykellopp (Östgöta). Gick skit. Kraschade och fick en del mindre behagliga skrapsår. Tur i oturen var att jag ramlade på den vänstra sidan nu, och cykeln klarade sig bättre. En eker på framhjulet, hjälmen + kläder för 2000kr som pajades. Kul.

Nu har kroppen läkt ihop skapligt i alla fall, och jag har börjat lufsa lite löpning igen. Har tappat en del löpform sedan i vintras och de långa distanscykelpassen gör ju benen till betong. Något svårt med koordinationen i utförsbackar främst. Sket i cykeltävlingarna på Hammarön under valborgshelgen och tränade istället. Gjorde dessutom debut i söndags på en duathlontävling. Brottby Duathlon i...Brottby. Löpning-cykel-löpning över distanserna 5km-20km-2,5km. Grymt skoj att tävla i denna disciplin måste jag säga. Kom 4a totalt på 59,25. Vann gjorde Erik Strand på 57,40. Första löpningen gick okej. Växlade ut som 3a (var definitivt inte snabb på att växla). Cyklingen blev intressant då det blåste kraftig motvind fram till vändpunkten. Jag var den enda av de främsta som hade linjecykel och fick borra ner huvudet lite extra. Sista löpningen kändes i benen.

Blir repris nu på söndag igen i Väsby. Med en tempocykel och stigande löpförm kan det nog gå rätt så mycket bättre. Intressant indeed.

2 kommentarer:

  1. Intressant start av Alf där. Det glädjer ett gammalt hjärta att få se att du representerade VCK triathlon. Det går åt rätt håll. Innan du vet ordet av står du på startlinjen i Kalmar med tritopp och näsplåster.

    SvaraRadera
  2. Egentligen representerade jag cykelklubben och med en engångslicens. Från och med nu är jag faktiskt medlem i Väsby Tri med Swahn och grabbarna.

    En sådan där tritopp kommer jag faen aldrig ta på mig. Någon sorts självbevarelsedrift har jag. Ny tävling på söndag i just Väsby. Ska du med och få stryk gamle man?

    SvaraRadera