Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 13 juni 2011

1, 2, 3...fungera!

Hej bloggen!

Pillerknaprandet tycks ha gett en viss önskad effekt - jag känner mig aningens rappare in tha body. Förra veckan blev det bara distans i olika former och på olika platser. Premiärade till exempel att springa brunnsviken runt i lördags. Försökte följa de där hälsospårmarkeringarna. Gick så där. 12km skulle det vara enligt initierade källor (internet alltså) och det tog mig cirkus 49'20''. Rätt stor kontrast att springa där gentemot lidingös berg-och-dalbanespår. Var ju värsta motorvägen. Kan tilläggas att det var varmt också. Väldigt varmt.

Idag spenderade jag eftermiddagspasset inomhus på den trogna testcykeln. Vilket underverk det är. En riktigt trogen vän som aldrig sviker. Har inte kört hårt sedan Duathlon-SM så jag startade lite lugnt - 10x3'/1' @370w. Satt fint och jag blev tillräckligt trött. Kommer med stor sannolikhet dunka fler testcykelpass under sommaren. Är ju så nedrans effektivt. Sola kan jag göra mellan passen.

Avslutar med en klassisk bild på Laser under hans cykelkarriär. Bellmanstafetten -06 tror jag det är. Man bara måste älska det vackra och spänstiga löpsteget. Som hämtat ur skolboken. Laser har dock snäppt upp sitt steg avsevärt efter att han slutade raka benen. Nu slipper man skämmas. Det går alltså att göra något fult till mindre fult över tid.






3 kommentarer:

  1. men jag tror att han har ett par DS racer anno 05/06? i så fall ett rätt

    SvaraRadera
  2. Tror faktiskt de är äldre än så. Skulle tippa på säsong 03/04 nästan för de där pjucksen.

    SvaraRadera
  3. Om minnet inte sviker mig, vilket det givetvis inte gör, så inhandlades de DS Racer som åsyftas på Löplabbet på kungsgatan i april 2003. Med dem på fötterna satte jag mitt ännu gällande pers på 800m på 2:05.xx bara någon månad efter inhandling. Sen dess har jag iof inte maxat två varv tartan. Oh så intressant kuriosa om mitt liv!

    SvaraRadera