Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

fredag 10 juni 2011

I need iron, man.

Min klena kropp har varit osedvanligt klen de senaste veckorna. Misstänker starkt att det har att göra med pollen + näringsbrist (och då i synnerhet järn). Träningen har gått kasst och återhämtningsförmågan är under all kritik. Jag har därför börjat knapra extra tillskott som komplement till blodpuddingen och levern. Min annars så dagliga kost som mestadels har bestått av yogurt + müsli i olika former, verkar inte ha gett mig den näring som jag behöver, tydligen. Märkligt. Anyways. Nu behöver jag inte skämmas över att ta ett järn eller två till maten.

3 kommentarer:

  1. "Has he lost his mind?
    Can he see or is he blind?
    Can he walk at all
    Or if he moves will he fall? "

    SvaraRadera
  2. Hemofer i var mans skafferi... Brukar också få leta fram den där förpackningen med jämna mellanrum och intalar mig att den hjälper när kroppen känns allmänt vek!

    SvaraRadera
  3. @cec - Som sagt, en rätt målande beskrivning, hehe.

    @swayze - Är faktiskt en angenäm nyhet i skafferiet för mig. Ett riktigt underverk det där lilla röda pillret!

    SvaraRadera