Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 19 juni 2011

Söndag blöta söndag

Söndag. Jag har sprungit ute i det fria denna söndag. Jag har dessutom sprungit med sällskap denna söndag. Denna söndag...börjar bli tjatigt med upprepningarna nu. Håller mig till det väsentliga istället. Långpass i löpning stod på agendan idag. Bestämde mig för att haka på Laser och Prefix-Björn då jag var sugen på att få köra hårt. Prefixet som tränar inför den där simmacyklaspringatävlingen i Kalmar gav sig ut och värmde upp 5km innan vi anslöt till honom klockan 10.00. Anyways. Jag kände mig skapligt pigg idag. Efter en lite trevande inledning med 4.50-snitt första 20min ökades farten allteftersom. Vädret var ju rätt löpvänligt med 13 grader och regn. Var väl jag som höll i taktpinnen under större delen av passet och när vi kom fram till Grönsta trycktes det lite till. Sprang 4:an baklänges och Laser ville inte få invalidpisk så han ökade på rätt friskt han med. Kände mig stark på flacken och utför, men rätt klen uppför. Höll kanske runt 3.20-25-fart. Bra steg och flyt trots klumpskorna (NB 1080). Löpformen kanske kommer tillbaka som den var för 3år sedan. Eller ännu hellre bättre. Vore kul. In alles blev det 23km med ett snitt på runt 4.10/km. Gott so. Bastun och den efterföljande buffen satt som ett smäck.

Prefix-Björn poserar innan hemcykling. Finn fem fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar