Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 14 september 2011

Yada, yada, yada...träning

Långpannan i söndags var en seg historia. I alla fall kroppsmässigt. Naturupplevelsen var inget att klaga på. Kände redan under de första stegen att det inte skulle gå att springa något snabbt. Bestämde mig då för att köra själv. Lufsade runt i elfviksskogen på stigfinnarjakt i bekväm fart. Hemma igen efter 2h06min. Ibland är tiden viktigare än farten. Skallen måste få sitt också. 

Igår blev det 1h löp på morgonen och sedan ett tröskel- och maxtest på roddmaskin. Utomhus(!). Gjorde ett likadant test förra veckan (fast inomhus), och även fast tröskeldelen kändes sämre igår gick maxet bättre. Kroppen är konstig. Idag belönade jag mig med löpkvalité. 6x4'/45'' i LL-spåret. Råkade köra hårdare än tänkt. Bonusträning alltså. Farten var överraskande god då jag noterade att jag hade 3.34 mellan km-skylt 13-12, vilken är redigt kuperad. Faktiskt runt samma fart jag brukade ha på nästan samma pass för 3 år sedan. Formen tycks peka uppåt. Svett!

Well, nu har jag babblat färdigt för idag.

Någon som har testat den nya Maraboukakan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar