Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 1 oktober 2011

Hej dagbok

Länge satans tag sedan. Internet spökar på de platser jag vistas på, blev förkyld, har varit i bushen och sovit under presenning, åkt på något nytt ont i min malätna kropp, etcetera etcetera.

Löpformen har annars varit väldigt mycket på uppåtgående. Innan jag blev sjuk fick jag till en bra långpanna på de sista 22km av LL med Laser, Bergstedt, Brödrost-Linus och Waller. Lyckades till och med hänga av Waller utför (även om han aldrig kommer erkänna det själv), men han löpte givetvis ifrån uppför. Efter det passet blev jag sjuk + att jag skulle ut och bo i skogen några dagar. Bad combo. Kom igång igen på lidingöloppsdagen då jag langade vätska åt Laser. Fick på sedvanligt vis cykla runt ön i högsta hastighet för att hinna med så många platser som möjligt. Bakslag kom dock i måndags igen, då jag vred till högerfoten under ett distanspass. Ett mycket löst sandunderlag gjorde att foten knäcktes till och gjorde at foten ömmade. Efter torsdagens banpass gjorde foten djävulskt ont. Grattis till mig! Igen! Alltid ska det vara något satans skit som sabbar löpträningen. Banpasset gick för övrigt skapligt. 2x(2000m - 1000m)P2' SP2' + 1000m @ 6.33 - 3.08 - 6.33 - 3.11 - 3.06. 

Om det finns en gud så kommer jag förhoppningsvis till start på tisdagens ALJ-Open. Läk fotjävel, läk.

2 kommentarer:

  1. Skriv nåt om ALJ Open. Hur mycket blåste det? Hur många cm var Laser ifrån att vinna? Enquiring minds need to know.

    SvaraRadera
  2. En alj-post finns uppe nu!

    SvaraRadera