Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 31 oktober 2011

En salig blandning från förra veckan

Hujuj. En vecka har redan gått. Jaja, under den veckan som gått har jag vilat från träning två dagar, sprungit fem dagar och pluggat fyra dagar. En bra sammanfattning. I tisdags testade jag rulllskidor för första gången. Det skulle jag inte ha gjort. En osnygg vurpa och ett uppskrapat och svullet knä blev resultatet. Konstaterade dock att det var "skönare" att vurpa på rullisar än på cykel. Grader i helvetet ni vet. 

Två kvalleballepass kördes också. Det ena i ensamt majestät vid Stora- och Lilla Skuggan i onsdags. Längre terrängtröskelintervaller var melodin. 7'-7'-7'-6'+3x1km/90''. God känsla var det och stumma vader fick jag. Eller egentligen bara en stum vad. Blir alltid mycket mer sliten i höger vad än vänster. 

I lördags blev det finsällskap på passet. Två W:n (Waller och Walldén) och jag sprang tusingar vid djurgårdsbrunnskanalen. 8x1km/1' för mig. Bra tider fick jag och en lätt känsla. Har höjt mig något snäpp tror jag, och kommit närmare en snabbare form. Tider ur minnet: 3.09-3.13-3.10-3.14-3.12-3.14-3.11-3.09. Waller mosade 12st i rask takt, och jag och Walldén hängde med över de sista 500m av hans sista tusing (runt 2.55-fart). 

- Dagens minus var alla dessa flanörer med sina knähundar. Blev ett sablars kryssande för att inte ha ihjäl en sådan där liten skällande råtta. 

+ Dagens plus var maten efter träningen. Käkade på Djurgårdsbrunns Värdshus (tror jag det hette). Ine stans billigaste ställe direkt. Tittade igenom menyn och konstaterade att jag inte ville lägga ut 250:- på en brunch. Som tur var kunde man äta efterättsbuffé för det facila priset av 75:-. Taget sa jag. Medan de två heltidsproffsen smaskade prinskorv och pocherade ägg, tryckte jag jordgubbstårta och vaniljpannacotta. Gott, gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar