Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 23 oktober 2011

Rekordvecka

Uff. Trött...

Veckan som gått nu efter Hässelbyloppet har varit en riktigt maxad löparvecka för mig. Många pass och många kilometer. En del jobbiga pass också. Onsdagens intervaller med Laser gick bra. En terrängintervallstege, 7'-6'-5'-4'-3'-3'-2'-1'/90'' på Norra Djurgården. Lyckades faktiskt nästintill hänga Laser på de längre bitarna, men sedan speedade han ifrån på de kortare. Bra kvitto dock med tanke på att han var 2,5 minut snabbare än jag i Hässelby. Fredagen bjöd först på 1h lunchdistans med Laser och Bambi, och senare på eftermiddagen 20x1'/1' längs Lidingös flackare partier. Något mör i kroppen efter det. 

Idag var det ju givetvis dags för långpass (vad gör man annars på en söndag?). Mitt första riktiga sedan helgen innan Lidingöloppet. Uppslutningen på Bosön var bra denna förmiddag. De som hade fått äran att springa med mig var inga mindre än Uhrbom, dubbla W:n (Waller och Walldén), Spåret-Henke och Laser. Tack och lov blev det en rätt lugn första timme innan "Sista Milen". Farten trissades givetvis och det var nog Waller som initierade detta. Uhrbom hade gubbbaksidor och släppte strax innan Abborren. Jag fick slita som ett as uppför, men lyckades återhämta mig fint på flacken och nerför (tack alla nerförsbackar!). Laser och Waller ökade igen efter Golfbanebacken och då släppte jag tillsammans med Walldén (som sedermera sprang ikapp täten under sista kilon). Joggen hem från Grönsta var jobbig. 1h50min blev det för mig och 25.8 km.

Km-tiderna för sista 9 km på "Sista Milen": 4.01 - 7.52 (2km) - 4.20 - 4.01 - 3.44 - 3.51 - 4.14 - 3.35

Summa summarum skrapade jag ihop drygt 113 km denna vecka. Det mesta sedan tidig höst 2008. Sehr gut!

Kanelbullar. Mmmmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar