Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 12 oktober 2011

Träning med snabba(re) snubbar

Har faktiskt kunnat träna lite sedan ALJ. Foten bråkar dock efter hårdas pass och så även höften när jag sträcker ut steget. Två pulshöjande pass löpandes har i alla fall avverkats (ett saftigt tröskelpass på testcykeln också). I lördags hängde jag med Waller till Djurgår'n där han skulle köra 6x5'/2' @10KP. Jag modifierade det till 6x3'/4' (joggvila) @Den-fart-som-gick. Kändes segt passet igenom och Waller flög ifrån på varje. Fick ändå in skaplig flåsträning. Som en parantes kan nämnas att jag sprang i ett par nya Saucony Kinvara. Inte bra. Alldeles för klumpig och bred. Alla Sauconyskor är för breda för mig. Känns som att ha ett dasslock fastknutet på foten. 

Igår var det återigen dags att springa snabbt. Återigen på Djurgården (vid kanalen) och återigen med Waller, men även med Laser och Uhrbom. Tusingar stod på menyn med 1' vila. Uhris och Waller pep iväg i en satans fart på första (2.53), Laser 3.06 och jag högst överraskande på 3.13 utan att det kändes särdeles snabbt. Andra flöt fint den med och Laser var sekunden före. Därefter anslöt Uhris till Laser och mig, och farten skruvades upp. Höll rygg på den tredje men sedan sackade jag lite efter de två, och fick något kortare vila. Passet blev för min del 6x1km/55''-60'' @3.13-3.15-3.11-3.11-3.08-3.11. Bra skit. Hängde med Wallers slutspurt på hans sista tusing också. Gick äckligt fort. 

Anyways. Nu kanske man kan få till ett skapligt lopp i Hässelby på söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar