Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 11 december 2011

Veckans kvalitativa inslag

Rakt på sak. Har inte "mängdat" så mycket denna vecka utan mer fokuserat på hårdare och längre pass när jag väl kör. Varje pass här nedanför har tagit minst 90min i anspråk. 


  • Tis: Testcykel 2x20'/3' @334w
  • Ons: Roddmaskin 3x12'/2'30'' växeltr./3' 28-24-28-24(-takt). Snitt/500m 1:49.4
  • Fre: Testcykel 10'-9'-8'-7'40''-7'/2' @330w
  • Lör: Roddmaskin 3x8'/5' (15''/15'') 1.34-1.37/500m på fartavsn.

Har väl gått helt okej. Börjar återfå cykelstyrkan från förra vintern. Bra med variationer av längd samt intensitet av intervallerna. Kroppen behöver nya stimulin för att utvecklas i rätt riktning. I rodden så behöver jag fortfarande bli starkare i främst ryggen. Den tröttnar något under lågtaktarna. Jobba, jobba på det. Idag kördes det ett längre distanspass om 2h på testcykeln. Fan vad det skavde i rumpan. Får börja med dubbla blöjor. 

Bjuder på musik som avslutning. Nick Cave och Kylie. Mycket bra låt. Den fick en ny "revival" för mig efter På Spåret i fredags där Freddie Wadling framförde denna i sällskap med en (för mig) okänd kvinna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar