Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 5 december 2011

Ett långsamt läkande


Inte mycket löpning att rapportera om. Har gjort ett försök att springa, men det var väl ingen höjdare direkt. Segdragen historia det här börjar bli. Förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre nu när jag börjar aktivera musklerna mer igen. Den specifika styrketräningen bör göra sitt också för att fortskrida processen. Jag får lov att hålla huvudet kallt under tiden och göra det bästa av situationen (klyschigt, jag vet). Jag är väl rätt glad ändå tycker jag!

Alternativträningen fortskrider enligt plan i alla fall. Full fräs på roddmaskinen och på testcykeln. Snart dags att göra ett test på antingen 2000m eller 5000m. Kommer bli ångest- och mjölksyraladdat. Härligt.

Hmm...bilden vill inte lägga sig rätt. Jaja, en klassisk vadspännarbild från ett tc-pass. Skoöverdrag på eftersom att jag fryser om tårna. 

2 kommentarer:

  1. Skoöverdrag... att jag inte ens tänkt tanken, kör med ullstrumpor och 10 grader i rummet.

    SvaraRadera
  2. Japp. Det är en bra grej även vid stationärt trampande. Man vill ju ha det så kallt som möjligt i rummet för att erhålla störst träningseffekt.

    SvaraRadera