Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 19 oktober 2010

En simpel rubrik som syftar till innehållet i inlägget nedan. Kort och gott - En roande träningsrapport

Achtung, bitte.

Orkar inte hitta på något utöver det traditionella att skriva om, och rapporterar då helt enkelt om vad jag tränade idag. Finns säkerligen någon promille av läsarna som är intresserade av det. Anyways. Åkte in till GIH per lokaltrafik då det var ett äckligt höstväder ute som omöjliggjorde transport medelst cykel. Eller jag var i alla fall för bekväm för det. Mötte upp med Prinsen Morän (som otaktiskt hade cyklat in, och nu beklagade sig över det beslutet. Hehe.) och vi traskade ned till gymmet. Då roddmaskinerna var upptagna till en början, startade vi med 10min på crosstrainern för att sedan förflytta oss ned till roddavdelningen. 10min upprodd sedan gick vi online. 5x1000m/2' var huvudrätten. Tredje veckan i rad som jag kör detta pass nu. Var jäkligt segt första gången, andra något bättre och nu på tredje ännu bättre känsla. Gott. Gick in lugnt i passet för att sedan köra progressivt på varje intervall. En roddmaskin är väldigt oförlåtande så det kan vara klokt att inte junioröppna. Från 1:49.2 -> 1:44.5 (/500m). Stabilt som sagt. Därefter lite mer crosstrainer i 10min, för att sedan inleda fas 2 i passet - styrketräning. Körde igenom benen ganska rejält + en smärtsam omgång båltrams. Ja, det var väl det.

Näpp, nu ska jag ta och fortsätta kvällen med att lyssna på Kent. Det är under de nästkommande månaderna som Kents musik gör sig bäst, och lämnar mest avtryck. Det kommer bli en lång kall vinter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar