Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 24 oktober 2010

Skithelg

Urk. Har åkt på en mindre magåkomma. Horisontalläge sedan igår, förutom de gånger jag gått upp och...ja ni fattar. Det börjar dock ordna upp sig nu, och jag kan äta lite igen (med betoning på lite). 1dl mild lättyogurt kändes som en 3-rätters. Några droppar vatten på det släckte dessutom törsten. Jaja, jag är nog på fötter igen till morgondagen. Två vilodagar är ju i och för sig ingen katastrof i sig, men det är fortfarande irriterande med ofrivillig vila. Som tur var hann jag med dubbelpass i fredags. Haha.

Till min stora glädje har jag lyckats låna till mig en testcykel under grundträningen. Givetvis är det en Monark. En Sprint Bike med så kallad viktkorg istället för pendel. Kommer bli grymt. Förhoppningsvis kan jag skeppa hit den nästa vecka. Haha. Jag kommer kunna träna när jag vill. Effektbaserat is the shit.

I brist på annat lägger jag upp den här gamla bilden. Lite småkul. Säkert katolska kyrkan. Kanske därför folk började ana ugglor i mossen.

2 kommentarer:

  1. Lite väl tidigt att hetsdeffa med magsjuka?

    SvaraRadera
  2. kan vara bra att lägga in en gång i månaden för att krympa ihop magsäcken. funkar bra hittills. är fortfarande mätt sedan gårdagens middag. gut.

    SvaraRadera