Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 16 oktober 2010

Muskelstimulatoröverdos

Afton.

Fick låna en sådan där muskelstimulator för att testa mot min mer eller mindre halvkroniska röv-/höft-/ryggskada. Givetvis var jag tvungen att se vad den kunde prestera, och saftade på rätt så duktigt. Smart som man är måste man ju dra saker och ting till sin spets. Måttlighet kommer man inte så värst långt med. Har efter att jag fick tillgång till den (igår kväll) kört sammanlagt cirkus 90min med den på tre tillfällen. Ena benet ryckte till ganska duktigt under "behandlingen". Nu efter den senaste gången (ikväll) känner jag fortfarande av de pulserande rörelserna som ett brus genom kroppen. Bzzzzzz...bzzzzz...bzzzzz. En fet ömhet på området är också märkbar. Jag har inte klurat ut om det här är en bra känsla än, men det borde det vara. Känns det så tar det. Sket i att läsa manualen innan. Den skulle säkert varit aningens mer restriktiv i sin behandlingsplan. Jaja, får hoppas att det kanske kan kicka lite liv i det där problemområdet i alla fall.

Annars så förtärde jag en påse sådant här...



Som jag avnjöt med en lagom mängd av den här...





Imorgon ska jag försöka träna bort de ovanstående synderna. En god moral samt ett uns av självsvält borde göra susen.

2 kommentarer:

  1. Bra Alfie, jag förtärde också samma sak igår, ska dock inte försöka träna bort det om inte lövkrattning räknas som träning? Vi fyller på med samma sak ikväll igen, så vi har nå´t att träna utav om en vecka... =)

    SvaraRadera
  2. najs! lövkrattning är en underskattad och underutvecklad träningsform. det mesta hänger på att man har en stor trädgård att kratta. jag tänkte variera kosten till ikväll, och byter därför ut ostbågarna mot ostbollar.

    SvaraRadera