Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 27 mars 2011

Ajaj i kroppen

Uppdateringsfrekvensen har varit rätt kass senaste tiden, jag vet. Hade planerat för ett relativt positivt inlägg innan helgen, men nu är det inte mycket utav det positiva kvar. Kraschade igår under Bosöträningen inomhus på tartanen. Personen framför gick för tajt in i kurvan och drog i pedalen vilket gjorde att denne föll i backen. Jag som låg precis bakom hade inte en chans att rädda upp situationen utan brakade rätt in och fick en skaplig luftfärd + en till cyklist bakifrån. Minns att jag svår å det grövsta så fort jag låg still på marken. Inga fina ord kan tilläggas. Gjorde en snabb damage control och konstaterade att alla kroppsdelar satt kvar där de skulle. Det var högersidan av kroppen som fick ta smällen. Hand, armbåge och höft fick fina skrap-/brännsår. Några revben blev aningens ömma också. Testade att köra testcykel idag och det gick utan att göra alltför ont. Haltar dock en smula när jag går och det är oklart om det är möjligt att springa problemfritt. Sammanfattningsvis klarade jag mig relativt bra ändå. Det kunde gått mycket värre, men samtidigt känns det så himla onödigt. På tävling kan jag köpa att det ska finnas risk för att vurpa/krascha, men inte på träning. Där ska man inte ta så stora risker. Det här är faktiskt andra gången i vinter det sker en krasch för oss på Bosön. Det är två gånger för mycket.

En väldigt tråkig grej var att min cykel fick en spricka i bakgaffeln samt att de nya hjulen blev lite skeva samt repade. Skapligt okul att vara utan cykel att träna och tävla på mindre än en månad innan premiären + att man har lagt ut en del slantar ur egen ficka på den. Får se hur detta löser sig.

Avslutar i alla fall med något glatt (eller gott kanske passar bättre in). Firade av våffeldagen i förtid i onsdags. Dubbla våffeljärn + en massa feta och söta tillbehör gjorde det hela mycket lyckat. Vinnarkombon bestod av nutella, banan, akaciahonung, kanel och grädde. Very mycket gott! På bilden ser ni någon som försöker nalla en våffla innan allt är klart. Jag hann dock avstyra det hela tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar