Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 17 mars 2011

Och så blev jag sjuk och blev den skugga du ser nu

Achtung bitte! Sjukdomen blev en envis passagerare för kroppen att kasta ut. En (1) hel vecka utan att få flåsa (förutom det frekventa snytandet dårå), men så kunde jag äntligen i tisdags återgå till träning igen. Halleleluhja! Från att ha varit i en riktigt god form pre sjkudom, till att vara tillbaka på ruta ett (nästan) post sjukdom, tär en anings på psyket. Missade ju nu roddmaskinstävlingen vilket var väldigt försmädligt må jag säga. Hade kunnat gå bra fort där då träningspassen innan indikerade stordåd. Jaja, shit happens. Nu måste jag träna upp mig några veckor för att sedan iscensätta en egen "tävling" över de 2000 långa metrarna. Bör gå det med.

Det sista träningspasset innan digerdödsuppehållet var annars rätt skapligt enligt min mening (säkert också en lätt bidragande anledning till att det bröt ut). Testcykel och styrkeintervaller om 5x10'/3' @350-364w (7kg i korgen) + 5x30''/2' @~600w (vilan på ~270w). Framsteg som blev ett bakslag kan man säga så här i efterhand. Tyder dock på att progressionen i träningen går åt rätt håll. Gott så.

Ny komponentgrupp på cykeln - Sram Force. Linus var hygglig att byta ut den skruttiga Ultegragruppen + att jag bytte till mig ett par hjul av honom också. Bra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar