Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 9 mars 2011

I-landsproblem

Jaja, jag bloggar väl då, men bara en kortis.

Ett i-landsproblem jag har upptäckt i och med det ivriga bloggandet (ogillar ordet blogga egentligen. Låter töntigt.) är att ha med bilder till texterna. Har man en någorlunda hyfsad mobil (eller "smartphone" som det så fint heter nuförtiden) kan man relativt enkelt dokumentera sin gråa vardag. Jag har en sådan där smart telefon med kamera och tar också bilder med den (hör och häpna). Det jag dock tycker är drygt är att ladda över bilderna till datorn. Har försökt att göra det på trådlös väg men gått bet. Man måste använda en sladdjävel. Sladden är densamma som man laddar telefonen med, så det är inte det att jag inte har tillgång till den. Grejen är att sladden befinner sig cirkus 1,5m från datorn och jag "orkar" helt enkelt inte gå och dra ur den ur väggen stup i kvarten (läs: max 1 gång/dygn). Jobbigt läga va? Ett renodlat i-landsproblem. Man kanske skulle skaffa sig en extra sladd att ha på en armlängds avstånd? Anyways, på grund av ovanstående dilemma blir det således inga bilder till detta inlägg, men nu vet ni varför.

Btw - Har varit sjuk och är nu på väg att bli friskare (peppar, peppar). Optimal uppladdning inför lördagens tävling. Wii.

5 kommentarer:

  1. Eller.... så laddar du telefonen via datorn samtidigt som du bloggar och för över bilder! Då kan du även bli av med din I-landsångest över att din laddare i väggen stjäl lite ström hela tiden trots att du inte använder den :)

    /R

    SvaraRadera
  2. Så skulle man kunna göra, men det är inte rätt. För övrigt har jag inga som helst moraliska betänkligheter över mitt strömslösande. Till och med TV:n står allt som oftast på stand-by. Höhöhö.

    SvaraRadera
  3. Varför mailar du inte bara bilden till dig själv..?

    /rutinerad bloggare

    SvaraRadera
  4. Så skulle man också kunna göra, men det är fortfarande inte rätt. Sedan skulle nog mitt kontankort ogilla ett alltför frekvent mailande, men tipset är mottaget och kommer säkerligen användas i mindre omfattning.

    SvaraRadera
  5. I´m with you Alfie, jag är oxå "med smartphone" men pallar inte göra mig mödan att ladda över till datorn... Trots att det t o m ska gå att göra via bluetooth... Vem säger att en bild säger mer än tusen ord...? Falskt!

    SvaraRadera