Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 29 mars 2011

Lite smått och gott

Okidoki, damage control modell större gjord i dagarna (av mig själv alltså, och jag åsyftar träningsbarheten). Igår bidde det 91' roddmaskinsdistans vilket i meter blev 23000. Kroppen klarade av detta test utan att ge ifrån sig alltför mycket smärta. Revbenen var lite känsliga i slutfasen av draget, men annars good. I förmiddags grenslade jag den vackra 884:an för ett inspirerande tc-pass. Kände ej av smärta någonstans på detta träningsverktyg heller, men jag kan tänka mig att det skulle göra ont i ribsen om jag skulle stå upp och bända styret. Kan lika gärna dela med mig av passet jag körde också (mest för att det gick bra). Klassiska styrkeintervaller, 4x10'/3' + 5'. 1a, 2a och 3e intervallen kördes på 350-357w mestadels (7kg). På 4e sänkte jag vikten till 6kg men körde första 5' på 360-366w (60-61rpm) och sista 5' på 402-408w (67-68rpm). Vilade sedan 3' igen och körde ytterligare 5' på 408w i snitt. 2h in alles. Skapligt kontrollerat och absolut ingen toksyra någonstans. Bra kvitto om jag får säga det själv. Bästa känslan på cykeln sedan innan sjukdomsperioden. På eftermiddagen stack jag ut på ett 71' löppass också. Något tunga ben och här var också höger ljumske en smula skum. Kan hända att den fick sig en törn i kraschen.

Enervits nya återhämtningspulver Quadra Pro brukar skakas ihop efter de hårdare träningarna nuförtiden. Välsmakande (i alla fall vanilj) och lättlöslig. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar