Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 6 augusti 2011

Nya löpmarker

Igår besökte jag ett nytt löparstråk (för mig). Alltid kul att springa på nya platser då intrycken oftast blir så många att man glömmer bort både tid och ansträngning. Trevligt. Platsen för detta var Ågesta. Ågesta är ju mest förknippat med längdskidåkning (vintertid kan tilläggas), men löparspåren var skapligt trevliga dem med. Sprang två varv på "6:an". Enligt spårkartan var längden 6,2km och enligt skyltar 6,0km. Märkligt. Runt 6km var det i alla fall. Fina spår men aningens för brett och grusigt underlag för att göra mig salig. Efter avslutad löpning avrundades vistelsen med ett varmt och skönt eftermiddagsdopp i Magelungen.

Medan jag sprang i skogen ägnade andra sig åt att glida fram på vattenytan.

2 kommentarer:

  1. We were rolling om the river, som riktiga sjöbusar! Och vilken bra dag det var, fredag. Slår ju fasem aldrig fel!

    SvaraRadera
  2. Tyckte väl att jag hörde Fogertys stämma ljuda över sjön. Jag röstar på fredag som the best dag i veckan, och fredagens fredag var ju som ett skolexempel på hur en fredag skall avnjutas.

    SvaraRadera