Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 17 augusti 2011

Tiden flyger

Redan en vecka sedan förra posten. Fort går det. Tiden alltså. Kan meddela att jag har kunnat träna riktigt stabilt de senaste två veckorna. Känner mig skapligt smärtfri vilket gör det hela aningens roligare. I söndags sprang jag ett långpass på 97min i Ågesta. Startade på Skogstian och där var det riktig terränglöpning. Rötter, stenar och fina stigar. Gilla! Dock var det också rätt maffiga kärr/myrar. Plumsade igenom några gånger i den bruna sörjan. Skorna blev tyngre och fulare, men bra träning ju. Så småningom hittade jag ut på en vandringsled tillbaka till Ågesta (efter att ha genat rakt genom skogen). Avslutade passet på 6:an (6,2km enligt skyltar) där jag löpte ut de sista 4a kilometrarna på 14:50. Helt okej pass tycker jag. Denna vecka blir det nya tag och en något lugnare inledning. Anyways, framsteg!

Kombinerade min träning i helgen med att kolla på roddtävling på Magis. Perfekt att få bli trött själv och att se andra bli trötta. De två som bär den fina Empachern på bilden presterade för övrigt väldigt fina resultat. Looking good inför VM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar