Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 10 augusti 2011

Torsdag på en tisdag

Vände på steken i tisdags och lagade ärtsoppa och pannkaka till middag. Brukligt är ju annars att det äts på torsdagar, men denna vecka passade tisdagen bättre in i schemat. För man måste ju få äta sina pankisar på veckobasis. Jag äter pannkakor för att det är en komplett måltid. Fett (en jäkla massa steksmör), kolisar (x-antal dl vetemjöl) och protein (äggen såklart).

Fick en elak blåsa/skavsår på en tå i söndags (tån bredvid stortån). Gjorde satans ont den sista halvtimmen av det passet. Försökte mig på att springa i tisdags, men pallade bara med smärtan i 30min innan jag linkade in till gymmet och lekte på crosstrainern i 30min till. Vilade från löpning igår och gick istället ner till labbet för en omgång på roddmaskinen. Har inte kört C2 på en månad ungefär, så jag misstänkte att det skulle ta bra. Planen var 3x2000m/3'30'' @7.20 - 7.10 - <7.00. Utfallet blev 7:16.7 - 7:07.7 - 6:55.2. Den sista var riktigt jobbig. En bit från formen i vintras, men inte så värst pjåkigt ändå. Mycket bättre än samma period förra året.

Idag var jag i alla fall åter löpbar igen. Sprang i Elfviksskogen på diverse stigar. Skrapade ihop 76 stabila minuter innan frukost. Fick en skarp Lidingöloppskänsla mot slutet då jag anslöt längs med spåret. Svett.

Här är jag ungefär halvvägs in i stekproceduren. Efter avslutat arbete räknade jag det till 30st pannkakor. Kan meddela att middagssällskapet blev mätta och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar