Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 24 november 2010

O värmen, where art thou?

Vilket jävla äckelpiss (ursäkta språkbruket) det är ute nu. Hela den yttre världen har omslutits av ett tjockt lager av vitt mögel. Adderat på snöskiten blåser det dessutom av bara helvete. Jag är bitter. Eller i alla fall mer bitter än vanligt. Med tanke på att termometern kommer hålla sig under nollan framöver, räknar jag inte med att återse den vackra barmarken förrän i april. Ska nog fälla en tår på grund av det. Snyft.

Anyways (ja, jag gillar det ordet). Den lugna veckan går verkligen lugnt till. Det är frustrerande att ta det lugnt, men det är säkert bra av någon anledning. Passar på att äta lite mer och bli tjock och fet istället. Alla gillar ju en tjockis. Apropå ingenting har jag lånat till mig 2st 1kg:s-vikter till testcykeln, så nu har jag totalt 7,5kg att fläska på när sinnena inte är vid sina fulla bruk. Hädanefter kan jag alltså utföra styrkeintervallerna med lägre kadens. Har varit "tvungen" att gå upp till 60rpm med 5,5kg för att få till ansträngningen. Vad kul det ska bli att testa detta. Kan knappt bärga mig. Göj. Har skaffat mig ett par nya solglasögon också. - Rudy Project Jazz - Kanske inget man har varken i sadeln eller spåret, men till vardags och på podiet sitter de som ett smäck. Känns som att jag skaffade dem vid rätt årstid...

4 kommentarer:

  1. :-D roligt inlägg. Håller helt med dig angående vädret.
    /Malin

    SvaraRadera
  2. det glädjer mig att min bitterhet ger dig glädje! skönt att få medhållning om vädret också. får alltid höra från folk att "åh, det som är så mysigt med snö". jo visst, snö kan vara mysigt, i fjällen, men inte i stockholm.

    SvaraRadera
  3. Du bitter, never! Träffade dig för 2v sedan och inte fanns det nån bitterhet i dina ögon, men visst, snön tar inte fram det bästa humöret hos oss löpare.... ;-) och trots hjälpmedel som löpband så känns det varken bättre eller roligare... Bara att kämpa på! ;-) Det som inte dödar, det härdar, eller?..... ;-)
    /M

    SvaraRadera
  4. för 2v sedan hade inte kung bore (dags att avskaffa vintermonarkin tycker jag) äntrat lidingön och lagt beslag på mina träningsdomäner, men jag försöker väl låta mer bitter än vad jag egentligen är. det är "inne" att vara just bitter nu. kanske. äh, det är väl bara att träna på. snölöpning har ju en viss charm det med. till en viss gräns dvs :) lycka till med springandet i nederlandet i helgen!

    SvaraRadera