Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 2 november 2010

Svart på vitt

Okej. Nu är grundträningshelvetet äntligen igång. Körde ju som sagt mina styrkeintervaller igår, och utfallet blev varken bu eller bä. Ganska mycket mellanmjölk faktiskt. Körde på LTIV med Prinsen som partner in crime. 4x6'/3' @300w (~50rpm). Benen var givetvis fyllda med träningsvärk redan innan start, så passet blev väl inte överdrivet njutbart. Ansträngningen var ändå rätt kontrollerad och pulsen var samarbetsvillig. Jaja, det kan ju inte bli sämre än så här i alla fall. Efter cyklingen gick vi ned till gymmet och utförde en kort men effektiv session magerygg. Det var också jobbigt.

De nya vinterkläderna har anlänt också. De testades i skarp läge igår när jag transporterade mig till GIH. Något korta i ärmarna annars en schysst jacka. Jag valde storlek M (medium) på mina kläder och det kändes som rätt val då den satt bra kring bålen utan att fladdra. En som nog valde fel storlek är däremot monsieur Lundvall som slog till med XL, och han är väl ungefär i min size. Kanske planerar att få plats med en gåsjacka under?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar