Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

fredag 9 juli 2010

Solskenscyklist

Äntligen hade jag flyt med vädret! Efter att i måndags och tisdags haft ett varmt väder, men med en hel del moln som pajjade trivselfaktorn, var det i dag full sol och cirkus 28 grader. Sehr herrlich. Den skapliga cykelbrännan blev idag nu än mer iögonfallande. Det är det som räknas. Jag resonerar så här - Ska man vara ute och cykla i några timmar och bli allmänt trött vill man ju få någon sorts lön för mödan. I mitt fall är det brännan som är lönen. Även fast det inte alltid är kul att trampa runt så vet man att man har fått lite färg. Det är ju roligare än att ligga på stranden i timtal. Nu hänger ju det här på att det är sol och varmt ute. Är det inte det blir rätt okul om man har bajsben.

Idag blev det ganska precis 5h allena. Tycker inte att jag har haft något bra tryck i pedalerna när det vankats tävling, så för att råda bot på det körde jag på storkakan hela passet. Bra för att jobba upp den cykelspecifika styrkan, speciellt när det lutar uppför. Brände fint i benen och jag tog mig uppför alla backar, så även de branta Skålhamrabackarna, i god stil. En silllunch och en bosöbuffe till middag så var jag återställd.

Imorgon jobb igen = troligtvis ingen träning. Lutar åt en runda på söndag. Det skulle ju vara bra väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar