Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 27 juli 2010

Mindre uppehåll

Jaha, blev ett kortare uppehåll från skrivandet, men nu är jag tillbaka.

Vardagen består mestadels av träning och lite jobb i lagom sommarmängd. Har inte känt någon vidare rapphet i kroppen den senaste tiden. Träningsmängden är dock relativt hög och jag vill inte släppa på det riktigt ännu. Vore ju annars kul att få sticka ut och träna utan att det känns som om att bromsbeläggen konstant ligger emot. I sinom tid.

I lördags åkte jag över till Johannes efter jobbet och bedrev testcykelträning. Regnet vräkte ner utanför vilket gjorde det till ett lätt beslut. Vi körde en annorlunda variant där vi hade ställt upp en testcykel (828a) och en cykel på trainer. Intervallerna kördes på tc:n och vilan på trainern. Det blev ett lagom pass med skitben på 3x(5'-3'-2'). Jag mesade med watten, men benen tjöt ändå. Dunberg var stark.

Söndagen blev en sen historia då jag väntade ut regnet samt att det skulle torka upp lite. Kom ut runt 1330 tror jag. Körde ut till Vaxholm (via Bogesund såklart) och tillbaka + skarv hemma på Lidingö. Asfalten var under all kritik ute på Bogesundsvägen. Trodde att jag hamnat i Paris-Roubaix-light. In alles 4h.

Igår var det något bättre förhållanden, men armvärmare på samt även väst vid starten. Hade planerat för en 6-timmars och så blev det. Medvind ut och således fet motvind hem. Stötte på Kullgren efter drygt halva passet och fick sedan sällis tillbaka till stan. Kändes bättre än gårdagen. Blev också jagad av Baskervilles hund (nästan i alla fall) uppe vid Gottröra. Väldigt lägligt ställe när jag precis vänt näsan mot vinden och lillskivan låg i. Hundaset sprang på bra och jag fick spurta i 150-kadens i cirka 30s innan den stannade. Jobbigt. En thai- och sushibuffe återställde sedan depåerna på kvällen.

Idag kördes det roddmaskin på GIH med Laser. Cyklade in på sega ben. Huvudpasset var 5x1000m/3'. Längesedan jag körde rodd kände jag. Armarna syrade ihop och jag fick babianröv. Snitttider/500m ur minnet var: 1:48.3, 1:48.0, 1:47.5, 1:47.1, 1:45.5. Mycket svettigt och ganska jobbigt. Cyklade sedan till enebyberg och efter några timmar där cykel hem med en chokladkaka i ryggsäcken. Mmmm...

Prinsen vann förövrigt den första deltävlingen i Scandinavian Week ikväll i Alingsås. Kudos till Prinsen som dessutom körde in solo! Där bakom spurtade Linjus in på en fin 3e-plats. Guten work boys!



Bjuder på en "Mug-shot-bild" som finns på lagets hemsida. Prinsen, som nästan aldrig drar sig för att dra på smilbanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar