Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 5 juli 2010

Väggen

Fick någon konstig halspest efter SM och har inte kunnat träna sedan dess. Igår blev det dock ett kort komigångpass efter jobbet på cirka 80min. Idag var jag ledig och planerade in en lugn 4h-tur för att kicka igång kroppen igen. I vanliga fall är 4h distans en ren formalitet och jag brukar inte behöva äta någonting heller. Idag var det inget vanligt fall. Bajsseg i benen, men trodde att det skulle släppa efter ett tag. När det hade gått 2h (då jag var som längst bort) kände jag energin försvinna. Hade med mig en kaka á 40g och en monstergel á 60ml som jag tryckte i mig. Hjälpte ett tag, men det blev en lätt dimmig resa hem, och allmänt jobbig samt låååång. 4h19min lyckades jag med nöd och näppe få ihop. Orkade inte öppna dörren när jag kom hem så Laser hjälpte mig med det. Sedan föll jag ihop på sängen. Bonk.

Tåligheten att cykla långt utan att äta (eller äta lite) tycks försvinna fort. Hade innan halspesten inga större problem att cykla 5h+ utan annat än vatten som tillförsel. Bra att få lära sig den hårda vägen. Krävs några distanspass innan man är tillbaka i gammal god fettförbrännarform.

Hmm...nu när jag tänker efter (så här långt efter) så åt jag en väldigt knäpphändig lunch igår, och även middagen var petit. Lördagen var väl heller inte den bästa, och fredagen... Börjar se ett samband månne. Jaja, kan vara bra att gå ner några kilogram.

Btw. Snart kommer jag med största sannolikhet ha en sådan här grupp på cykeln. Me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar