Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 4 juli 2010

Omslagspojke

För er mindre inbitna fans måste jag ju berätta att min nuna pryder det det senaste numret av Kadens. Det är jag och Patrik "Prinsen" Morén som cyklar mot varandra i varsin gul ledartröja. Vi plåtade ute på Ekerö vid Lovö kyrka i slutet av maj har jag för mig. Vi skulle "spurta" och ligga väldigt nära vägkanten. Vid just det här fotot kom vi lite väl nära varandra och stångades en gnutta med armbågarna, därav de breda smilbanden. Nu är det här en väldigt liten bild, men ni får för tusan se till att skaffa orginalet istället. Fotot är taget av den ödmjuke Luca Mara.



Efter omslaget skulle det plåtas ett gäng actionbilder som skulle vara till cykeltestdelen. Prinsen fick trampa på Schleckarnas (samt Contadors) lilla styva Specialized SL3, och jag fick det angenäma nöjet att gränsla Armstrongs Trek Madone 6.9. Härlig rackare det där. Cykeln som jag använde kostade i det utförandet 88000kr. Billigt och bra. Tyvärr var cykeln några nummer för liten för mig vilket medförde att jag var tvungen att stå upp och borra ned mig i bocken. Det kanske syns av bilderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar