Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 10 juli 2010

We are satans people

Svettigt som fuck idag. Att jobba inne i butiken en dag som denna tar emot på mer än ett sätt.
  1. Man vill gärna spendera prime time ute i solen. Antingen i sadeln eller på beachen sippandes en iskall lemonad.
  2. I en varm butik med dålig AC och med ett jobb där man springer upp och ner för en trappa hela tiden, svettas man en del. Jag upplever kalsongklibbandet som det överlägset mest obehagliga.
Dagens mest smärtsamma händelse var annars när jag blev stucken av en getingjävel. Det skedde cirkus 8m från min dörr. Sticket träffade mig nere vid fotknölen. Bra inte. Kan inte minnas senaste gången jag blev stucken, men nu vet jag i alla fall att jag inte är allergisk. Bra att testa sig ibland.

Imorgon blir det stek i sadlen samt första riktiga bergsetappen på Touren. Gott so.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar