Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 28 juli 2010

Obeskrivligt bajstrött

Öhh...

Jag. Är. Trött.

Masades mig ut ur kuvösen imorse för en sväng på räsern. Trodde att det skulle kännas äckligt dåligt i kroppen, men till min stora förvåning kändes det bara dåligt. Efter detta konstaterande av dagsformen valde jag att klämma in några partier med mer tryck i. Startade med detta efter ungefär 1h50min tror jag. Det blev som så här:

10' - 15' - 10' - 15', Rullvila 5'

Analyserar jag ansträngningsnivån efter pulsen är den rätt blygsam. Är relativt nerkörd i träningsträsket för tillfället och pulsen blir därför en ganska halvkass måttstock. Känslan i benen och flåset var däremot en annan, och jag försökte lägga mig strax under tröskel. Blev något hårdare på sista.

Efter detta var avklarat hade jag en ensam lång väg hem på stört stolpiga ben. Totalt blev det 4h17min.

Har sedan jag kommit hem komat en massa. Gjorde detta i nämd ordning: Krängde av mig cykelkläderna i sedavanlig klaustrofobisk panik (pulsbältet och skorna är de värsta), åt ungefär 1kg lasagne med benen i högläge kollandes på senaste avsnittet av True Blood, sov en halvtimme, komade några timmar, komade i duschen, gav mig av mot affären i sakta mak, lika långsamt hem, kollade på EM och tryckte i mig 600g lösgodis.



Avslutar med en låt från Kents konsert förra veckan som jag hade förmånen att se på plats. Fanns många höjdpunkter och 747 var en av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar