Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

fredag 30 juli 2010

Gone with the wind

Herrejävlar vad det blåste idag.

Hade förmånen att jobba igår och således få en vilodag. Väldans passande då det vräkte ner ett mindre monsunregn mest hela dagen. Idag så var dock himlen mer förlåtande och ingen nederbörd föll, MEN det blåste halv storm istället. Usch, jag ogillar vind. I alla fall när den inte är i ryggen. Stötte på Kullgren på vägen ut ur staden. Han skulle köra lite kortare så vi samkörde en bit innan han vek av söderut igen. Vinden var konstig. Förhållandevis lätt de första 2h20min, sedan blev det tyngre. Kantvinden var nog värst då den gav upphov till lite halvläbbiga kast. Hade varit mindre kul att flyga in i en bil. Jaja, framåt kom jag efter en lite mer ansträngande tur än tänkt. Valde därför att inte skarva ytterliggare en timme, utan nöjde mig med 5h05min. Bra för näsan att få känna på ordentligt med vind. Kan behövas.

Dagens roligaste händelse var annars att Bambi satte pers med över 2sek (4:09.42) under kvällens semifinal på 1500m i EM i Barcelona! Riktigt klok löpning hela vägen med en monsteravslutning sista varvet som klockades på 64sek. Bravo! Jag som assisterande coach känner mig stolt och nöjd i dagsläget. Tiderna på träningarna den här sommaren har varit väldans vassa. Hon levererade när det behövdes och trots att hon hade det sämsta årsbästat på startlinjen har hon sex stycken damer bakom sig efter loppet. Springer man fortare än man någonsin gjort förut kan ingen klaga. En 5e-plats på sverige-bästalistan genom tiderna inkasserades också. Enligt min mening bör Öfverläpp-Krupp känna sig lite orolig över hennes svenska rekord.

Avslutar med en bild på en fantastisk god lasagne som jag gjorde i veckan. Mozzarellan på toppen var som grädden på moset. Se perfait! (Obs: Den är numera uppäten)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar