Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 15 februari 2011

Åter vid tangentbordet

Dåligt med uppdateringar från min sida de senaste dagarna. My bad. Har prioriterat andra saker istället. Typ livet, ni vet. Idag fann jag dock en skrivlucka och då tänkte jag passa på att plocka ut några guldkorn från dagarna som passerat. I lördags var det åter dags för ett gristidigt bosöcykelpass med vallentuningarna. Benen var något krispiga efter styrkan på torsdagen, men trycket fanns ändå där. Blev mycket tid för näsan i vinden vilket gav en tillfredsställande trötthetskänsla mot slutet. Hade ett bra samarbete i min lilla grupp med Gingsjö och De Jaeger. Tyvärr inträffade det en krasch under 1:a intervallen. Obra. Såg inte vad som hände då jag låg framför ekipaget, men ett trasigt nyckelben blev det för den som råkade värst ut.

Direkt efter det 2h långa cykelpasset lyckades jag lura med mig ut Seglarn på ett löppass. Då det hade snöat något kopiöst var det fina förutsättningar för kvalitativ snöpulsning. Solen sken och snön var orörd vilket gav en mycket god sinnesstämning. Seglarn och jag varvades om att göra det jobbigt för den andre genom att hitta elaka höjdmeter och tung skare. Jag gick dock vinnande ur striden, hehe. Cirkus 75min hård snölöpning bidde det. Bra skit. Därefter var det högkvalitativ komning resten av dagen.

Så här såg fossingarna ut efter löpningen. Lätt isbildning kring fotlederna. Säkert en anledning till att jag fick hälsenekänningar dagen efter. Jag menar, det är ju ej helt optimalt att ha iskalla hälsenor då man utövar ansträngande träning. Ullstrumpor på hädanefter med andra ord.

För att erhålla bästa tänkbara återhämtning blev det bakning under lördagskvällen. Fett och socker är bra skit. På bilden syns klassiska kolakakor med twist, aka kanelkolakakor. Enkelt att tillverka och med en bra energitäthet.

Resultatet. Ett glas mjölk vid sidan av är ett givet måste, och ett trevligt sällskap skadar inte heller, kan jag intyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar