Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

fredag 11 februari 2011

Dö vinter, dö...

Livsglädjen nådde bottennivåer imorse. Snökräks överallt. Fy fabian. Kan man bli mer less på skiten? Jag hatar snö. Givetvis lamslogs den kollektiva trafiken här på ön också. Bravo. Det verkar dock som om att de har börjat rulla nu strax efter 15, så nu kanske det kan bli någon timmas jobb.

O våren, where art thou?

//Mr Megabitter

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag tycks vara straffad av högre makter att i förevig tid dela ut post till folk i ur och skur, tog jag gladeligen mot yrkaoset igår som gjorde gatorna rena från folk och fä. Jag fick i mitt eremitiska anlete strosa runt själv i fina kvarter och dela ut post utan att någon ifrågasatte varför jag la ned Anderssons post i Karlssons brevlåda. Inga bussar störde, inga bilar tog sig fram, folk verkade ha gått under jord och butiker var stängda. Endast brevbäraren var vaken. Tack för oväder!
    Kör hårt på träningarna!
    /Ulrika the running machine

    SvaraRadera
  2. "Det är aldrig för sent att bli bitter..." Gammalt välkänt ordspråk.

    /R

    SvaraRadera
  3. @Ulrika - Haha, jag kan förstå den eufori som uppstod. Det är stärkande för det egna psyket att trotsa vädrets makter och föreställa sig att konkurrenterna ligger hemma i soffan och klagar högljutt.

    @R - Good to know.

    SvaraRadera