Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 4 december 2010

Alf hade en lång dag

Trött.

Uppstigning 06.10 i morse. Tvingade i mig en skål sockerstinn och fruktig yogurt. Masade mig därefter ner till hallen för att cykla runt ovalen. 07.15 startade vi säsongens första bosöpass med vallentuningarna. 3x20minutersenare + kort nedrull så var vi klara. Blev en gnutta jobbigt mot slutet av sista intervallen. Därefter hastade jag mig in till RS för att knega. Hann äta två kaviarmackor + en vaniljbar (tyvärr inte så nybakad längre). Extremt mycket folk i butiken hela dagen. Halva Stockholm ville skaffa skidor och Icebugs. Hittade en baguette som jag tryckte under trappspringandet. Kommer därifrån en stund efter 16. Lyckas pricka in 211:an och mer eller mindre däckar när jag kommer hem. Sover en sväng och är allmänt apatisk. Äter några kaviarmackor igen (underskattad föda) och samlar kraft för att ta mig ner till hallen. Börjar styrketräningen 19.20 och är klar en dryg timme senare. Kravlar mig hem och äter igen. Trött men nöjd.

Bildbevis på att jag de facto cyklade. Ligger till och med och drar. Foto: Mikael Karlsson

Det var den dagen det. Båda passen kändes ändå rätt bra. På cyklingen var det benen som kokade ihop på sista. Förmodade sviter av styrkan från i torsdags. Jag skyller på det i alla fall. Styrkan i kväll förlöpte också väl. Har tydligen blivit starkare i knäböjen. Kvällens siffror på det - 2x15x80kg, 12x90kg, 2x12x100kg. På något märkligt vänster kändes de på 100kg som de lättaste att utföra. Det är nog bra antar jag.

Näpp. Nu blir det schlafen om det ska bli något svettigt gjort imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar