Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 2 december 2010

Bland annat ett maxtest

Hahaha. Jag är inte sjuk idag. Gårdagen blev som ett litet retningstest av immunförsvaret. Antingen skulle ett helvete bryta loss i öron-näsa-halsfalangerna, eller så skulle det förbli normaltillstånd. Det blev förljdaktligen det senare. Körde roddmaskin igår nere i Bosölabbet med en ny träningskompanjon i form av en damlättviktsroddare vid namn Cecilia. Alltid bra att få lite tips och trix på hur man ska göra för att bli vassare på maskinen. Upplägget var 2x2000m "max", men jag lökade en anings och drog väl mer i flytfart. Är lite feg av mig. De gick på 7:12 och 6:59, men uppvärmningen var nog jobbigast. Var ju tvungen att sitta och ro i 20min i sträck(!!!). Ändalykten klagade å det grövsta. Som helhet en okej känsla ändå med tanke på några dagars halvpest.

Nu imorse har jag återigen varit nere i labbet. Det bjöds på torsdagsmys i form av ett maxtest på löpbandet med Gullstrand. Har inte sprungit på en vecka (börjar bortförklara mig redan nu) och benen kändes inte alltför rappa. Testet gick till som så: 16km/h konstant, men med ökande lutning. 1a minuten utan lutning, 2a en(1) grads lutning och därefter 0,5 grad/minut till fail. Orkade med 7'45'' innan jag började rulla av bandet. Fick väl helt okej värden också, inga fantasisiffror, men där det borde ligga vid denna tidpunkt. 5,37 l/min och ett testvärde på dryga 71. Alltid lika kul med maxtest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar