Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 30 december 2010

Infasningsperiod efter mesvila

Hej och hå. Nästan en vecka sedan sist. Illa. Har väl inte hänt överdrivet mycket på träningsfronten ändå. Lyckades få ett kli i halsen efter julaftonsjoggen som som satt i några dagar. Tre närmare bestämt. Lökvila lördag, söndag och måndag således. Var förvånansvärt restriktiv med allt fett och socker som florerade trots allt. Klappar mig själv på axeln för det. Har sedan denna vecka kört någon sorts kom-i-gång-träning. En märklig form av cirkelstyrka i tisdags (7min arbete/station) + 75min moddlöpning. Igår samlade jag mina sista krafter efter en jobbdag och dunkade testcykel med start klockan 20.35. Styrkeintervaller är mumma oavsett tidpunkt. Imorse blev det en tidig uppgång för att hinna med träning innan jobbet. Utgångspunkten var SPIFs klubblokal vid Kristineberg. Rundan gick längs de västra förorterna med variation av inspiratoriska omgivningar. I början betong och trafik för att sedan innehålla mer vatten (eller is nu då) och skog. Den annars så tidsfascistiska Cicci trodde rundan skulle ta 60min drygt. Klockan stannade sedermera på runt 90min, men det var kul ändå säger vi.

Ett tvättäkta ryssgym. SPIFs svettkammare deluxe går inte av för hackor. En genuin känsla i lokalen som gör att styrketräningen känns mer rough. Me like.

Gårdagens pass. Aningens småkyligt i garaget. Uppvärmningen gjorde skäl för namnet. Bokstavligen.

Riggningen. En fläkt behövs alltid oavsett temperatur. Dunkade P3-live på radion. Fett svett.


2 kommentarer:

  1. Wtf? Har du 155 i puls på 198 watt??? Fy fan va kass.

    SvaraRadera
  2. Kan upplysa herrn om att pulsvisningen på displayen är rätt keff. Dock anar jag en stor portion ironi i din kommentar. Pulsen låg på cirkus 120. Jag är okass således.

    SvaraRadera