Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 6 december 2010

Träning som syftar till att undvika välfärdssjukdomar

Jag har rört på fetkroppen idag, men inte så mycket mer. Började dagen med ett försök till maxtest, men mina ruttna cykelben kan inte springa fort längre. Saknar den neuromuskulära anpassningen i benen. De ville liksom inte röra sig fortare. Var en ganska bra bit från max i syreupptag (jämfört med det andra testet) och hade ingen direkt trötthet i kroppen. Dock var mina vader äckligt ömma sedan förra testet. Whatafack, det är ju skitsamma. Fick några tröstande ord av Gullstrand i alla fall. Hur som haver så gjordes det totalt 45min träning på morgonen (löpning/cykling), och sedan 45min på eftermiddagen (rodd/cykel). Det bör hålla diabetesen borta.


Dagens klipp är ren och skär svensk filmkonst. Vansinnigt stilistisk skapelse och väldans tragisk. Blir man inte deppig av den här filmen knaprar man för mycket psykofarmaka.

//Kulturprettot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar