Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 12 december 2010

Nu har helgen vecka 49 tagit slut

Bob Dog sjöng om förra helgen, men jag glömde bort det då.

Anyways. Facking trött.

Idag kan jag summera upp en bra genomförd vecka (träningsmässigt alltså. Det är ju det som räknas). Ovanligt mycket mängd för att vara mig vid denna tid på året. En något annorlunda approach än förra hösten/vintern då det var en övervägande del kvalitet, och med facit i hand funkade inte det överdrivet bra. Denna vecka har jag kört tre kvalitetspass (+ ett rövdåligt maxtest), två benstyrkepass och en jäkla massa distanspass av olika längd och karaktär. Totalt blev det cirkus 14h med konditionsträning + styrkan (som jag således inte räknar i tid). Det anser jag vara bra för att vara mig. Har lyckats kontrollera min lättja och istället tränat på mer obekväma tider. Vuxenpoäng på det.

Bra och anus under veckan:

+ Roddpasset i onsdags, 5x4'/3', med god fart. Snart flyter jag.

+ Styrkeintervallerna på TC:n känns stabila. Eventuellt att jag lökar aningens för mycket på dem. Får utvärdera verksamheten nästa vecka.

- Maxtestet gick ju bra...not.

- Rövskav. Hade nästan förträngt hur oskönt det är.


Testcykeln. Min ögonsten (egentligen Thomas, men det bortser jag ifrån nu). Den användes idag, men inte utav mig (som ni kanske ser på sadelhöjden). Fick finbesök av Rodd-Cecilia som joinade på ett distanspass över 2h. Jag körde på das trainer bredvid. Aningens trångt, men det gick finemang. 1h löpning på förmiddagen gjorde mig lite krispig sista 25min. Cecilia hade dock kört 90min skidor på morgonen. Man ligger efter...


Neues i butiken. Saucony har skeppat in några nya och färska Kinvara i Vizipro-versionen. Fräna som få. Sehr leicht und självlysande. Jag tror nog att jag har behov av ett par skor till.

2 kommentarer:

  1. Jo, du såg ju ut att behöva liite mer skor, det var snält på den fronten. Frågan e bara var dom ska få plats... Men dom ser najs ut...

    SvaraRadera
  2. Jag såg faktiskt en lucka i bokhyllan imorse. Man kan ju aldrig få för många par skor. Ska gå och okynnesdregla på dem så att de inte kan säljas. Sedan reklamerar jag dem.

    SvaraRadera