Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

fredag 17 december 2010

Fyra nyanser av bränt

Bjuder på mindre text och mer bilder i denna trötta post. Sena nätter och tidiga uppstigningar varvat med bitvis krafturdragande träning, har gjort mig aningens spak. Skönt med helg då, säger ni, men inte jag. Har ett sådant där uppiggande morgoncykelpass i ovalen i ottan. Sädär taggad. Den tilltänkta lugna veckan har plötsligt blivit smått ansträngande. Fick ett telefonsamtal från Elghen igår om att köra maxtest på roddmaskin nu idag. Som ni förstår bangar jag ju sällan ett maxtest, så jag sa ja. Kroppen var väl inte helt vaken och dessutom sliten sedan onsdagens monsterpass på maskinen. Fick flåsa mig igenom ett tröskel- och ett maxtest i alla fall. Hann inte varva ner efter maxet vilket renderade i en darrande känsla i hela kroppen under de efterföljande timmarna på jobbet. Intressant. Nytt försök på måndag.

Min outfit i onsdags då "Laser and the band" spelade på ex-middagen på GIH för de nykorade gymnastikdirektörerna. P-O Åstrand satt i publiken, och enligt rykten var han inte helt positivt inställd till vårat framträdande. Han sa något i stil med "kan inte någon få dem att sluta spela". Förlåt P-O, ska köra en låt som du diggar nästa gång.

Igår var det dags för den numera årliga pepparkakshustävlingen. Tre lag var vi i år och temat var att välja en film och återskapa den i pepparkakshusform. Mitt lag (det bästa laget givetvis) kom på den briljanta idén att göra "Fyra nyanser av brunt". Fyra sidor/väggar som gräddas olika länge för att få ut nyanserna av den bruna degen. Enkelt men ändå svårt. Istället för att gå in och peta i detaljer, göra det mer subtilt och avskalat. Tyvärr vann vi inte utan fick nöja oss med det mer passande brunset. Har dessutom ett nytt ord som kommer finnas med i SAOL nästa år, brönt - brunare än brunast, men inte svart.











Alla bidragen. I mitten "Sunes sommar goes christmas" och till höger "Rocky" (trappscenen). Rockylaget vann en någorlunda välförtjänt seger, men jag tycker ändå att vår idé var aningens mer snillerik.


2 kommentarer:

  1. Fan Alf, du ser ju typ heroindeffad ut på rockstar-bilden. Skulle lika gärna kunna varit Nikki Sixx anno 1985. För övrigt börjar jag bli osäker på om vi verkligen valde rätt vinnare, gillar ert brun-hus mer och mer...

    /laser

    SvaraRadera
  2. Nikki är min målbild. Brunhuset har den effekten att ju mer man tittar på den, ju mer slående blir den. Vi kan säga att vi är de moraliska vinnarna.

    SvaraRadera