Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

lördag 15 januari 2011

Dödligt trött + boktips

Är förbenat trött i min så kallade kropp och skalle för närvarande. Orkar därför inte med några långa utläggningar om vad som orsakat detta (självfallet är det träning som är den bakomliggande orsaken). Återkommer under morgondagen med en återberättelse om dagens begivenheter.

Annars har jag under den senaste tiden läst en väldans charmant bok - "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Hiskeligt rolig och med ett språkbruk som jag gillar skarpt. Allan Karlsson (huvudkaraktären) är den nya Carl Hamilton, alltså min idol. Måste läsas.

The bok. Apelsin- och clementinresterna till höger är delar av en lunch jag åt vid tidpunkten för kortet. Ni kan bortse från dessa ting. Det är boken som ska vara fokuset på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar