Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 5 januari 2011

Träning und frukost

Orkar inte vara påhittig och skriva något som jag tycker är roligt. Behandlar därför bara lite kort om något träningspass som har avverkats hittills. Gårdagen bjöd på ett saftigt eftermiddagspass i form av långintervaller på roddmaskin. Ringde Elgen som släppte in mig på labbet. Svett. Väl där startade jag med en 15' upprodd för att sedan inleda huvudpasset, 10'-9'-8'-7'-6'/3'. Totalt alltså 40' kvalité och så mycket har jag inte kört på maskin tidigare. Röven fick bekänna färg. Aj. Snittade runt 1'49''/500m totalt sett och det var väl helt okej. Slitigt och flängigt mot slutet. Elghen gav mig några värdefulla tekniktips under resans gång. Kanske kan bli något av mig trots allt. 92min in alles tog det. Dröjer nog minst en vecka innan jag kan sitta på en maskin igen.

Längtar till den smått standardiserade frullen imorgon. En härligt sötsliskig- och fet fruktyogurt, till exempel Samoa i kombination med...

...ytterligare en sötsockrad- och fruktig müsli. Åh vad gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar