Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

söndag 23 januari 2011

Slappveckan är över nu


Äntligen är den lugnare viloveckan slut. Fy fasen vad tråkigt det har varit. Har känts som att diabetesen har legat på lur runt hörnet på grund av all underträning. Dock är vilan välbehövlig, men det betyder inte att jag måste gilla att ta det lugnare. Blir skönt med en fläskvecka nu, och då kommer jag säkerligen gnälla om att det skulle vara skönt att få vila. Herr Dubbelansikte sviker sällan.

Efter några mindre bra pass i början av veckan fick jag till ett igår som var i dur. Testcykelpasset gick enligt plan och lite därtill. Hade låga förhoppningar innan, men kroppen svarade upp på ett föredömligt sätt. Idag tänker jag vara fjantigt hemlig (som nästan tycks vara kutym bland "cykelbloggare") och inte delge några wattsiffror. Eller mest är det för att det blir så in i bomben mycket siffror, och jag är för tillfället för slö för att orka skriva ner skiten. Annars har jag inga som helst problem med att visa upp hur formen ter sig.

Näpp. Nu är det slutskrivet för ikväll. Hej hopp.

I brist på dagsfärska bilder, bjuder jag här på hur en standardmatlåda kan se ut. Tror att det är en makrillitomatsåsråristurkiskyogurtröra. Smaskigt. Fina färger är det också.

2 kommentarer:

  1. Luktbild, luktbild! Vill man ha watt och VO2 och HF och rumstemp. och ännu mer nördsiffror kan man gå till ormmicke. Här vill vi ha popreferenser löpskor och matbilder. Heja Alf! Hojta när nya dojjor är på väg in, på Adizero börjar skosulan lossna från tyget och tjep är inte riktigt min grej...

    SvaraRadera
  2. Om du vill känna odören av denna kreation rekommenderar jag ett besök i butiken runt 15ish när jag jobbar. Den har en tendens att "ta över". Gut. Då fortsätter jag med ovanstående innehåll.

    Btw - Adidas (ink. dina favvisar) + Asics har inkommit med sina 11:or. Riktigt snygga färger om jag får säga det själv.

    SvaraRadera