Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

tisdag 25 januari 2011

PB 2000m


Bilden säger allt. Nästan. Nytt roddpers på 2000m med ganska precis 3 sekunder. Najs. Det gjorde fruktansvärt ont i kroppen sista 500m och efteråt var det bara att lägga sig platt ner på golvet och flåsa ut i 10min. Hade faktiskt inte maxat en 2000ing sedan i mars förra året. Det gör ju något förjävligt ont, så man undviker det gärna in i det sista. Är alltid lätt ångestladdat de där sista sekundrarna innan man drar igång för start. Hade siktat in mig på att hålla 1.39/500m (6.36) och det lyckades ju + lite till. Hade förstklassig coachning av Cicci som distade bredvid. Platsen för spektaklet var i SPIFs klubblokal på deras något mer old school-maskiner. Bra inramning då det fullkomligt osar rodd ur väggarna där. Jaja, skönt att kunna leverera ett pers sådär på förmiddagen. Träningen tycks ha gett en sorts effekt. 6.30 känns inte alltför långt borta nu. Intressant.

Btw - Vägde in mig på 73.0 kg också.



2 kommentarer:

  1. Lite ostbågar och cola på lördag kväll ska väl ordna till siffrorna på vågen...? =)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag hoppas att jag lyckas behålla min självdisciplin och inte ge efter för fett- och sockergudarna. Hungern är min vän.

    SvaraRadera