Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

torsdag 5 augusti 2010

Biff & bål

Lider av allmän trötthet. Det är inte lika roligt som trötthet till följd av träning. Gårdagens styrkeintervaller bet bra i muskelfibrerna, och spring i trappor i dag förstärkte det.

Det regnade när klockan ringde igår. Latmasken i mig tryckte på snooze och somnade om. Hade en tanke om att cykla ute, men den försvann (tack och lov). Bestämde mig för testcykel istället och begav mig till LTIV. Fika-Thomas skulle pilla med douglassäckarna så jag kunde smita in. Väl där blev det ett kärt återseende med Miss 839. Fläskade på med styrkeintervaller, 4x10'/3' @310w. Kände mig klen och var seg. Det hjälper ju för fan inte att vila. Sedan sammanstrålade jag med Spenat och vi tittade på när friidrottare "värmde upp".

Idag, trött. Orkade bara transportcykla hem från jobbet. Gick och biffade på gymmet. Lite bålträning också. Sedan var jag tvungen att cykla och handla. Hade slut på yogurt. Måste ha fruktyogurt på morgonen. Är svårt beroende av socker. Nu kan jag sova och med glädje vänta in morgonen då frukost vankas.

/DN-Galan imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar