Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

onsdag 11 augusti 2010

Hellre bra än brun

Rubriken syftar till ett uttalande som Michael "Roddarn" Andersson gjorde en gång när han blev intervjuad. Han fick en fråga om varför han körde testcykel inomhus i en källare, när det var full högsommar ute. Tycker att det säger det mesta.

Moi körde alltså testcykel idag. Ringde mina labbkontakter och lyckades nästla mig in på Bosöns labb denna gång. Väldans bekvämt då jag endast behöver gå cirkus 400m. Fick hela labbet för mig själv och det var härligt svalt där inne också. Kalibrerade upp en 839a för att sedan köra igång. Dagen bjöd på 2x(5x3'/2')3' @350w. Inga märkvärdiga siffror. Kände mig lite seg i klubborna men flåset var fint. På den sista rackaren ökade jag 10w/min. 80min totalt på den vita blev det.


Utsikten när jag vred huvudet åt höger.

Utsikten när jag vred huvudet åt vänster.

Blicken var dock oftast riktad åt detta håll.


Någon timme senare kom Prinsen för att sällskapa på ett styrkepass. Väl nere i hallen blev det 3st übersvettiga cirklar med bålfjanteri. Okul men välgörande. Vi passade även på att kolla av hur feta vi var på en våg som står i korridoren till hallen. Jag överraskade mig själv med att väga in på 73,8kg (med några kläder på). Det tar sig. Prinsen var dock värst genom att han subbade 60. 59,5 rippade kilon stannade vågen på. Inte konstigt att han kan åka fort uppför. Med dessa glada besked gick vi upp en våning och belönade oss (i sann motionärsanda) med en fläskig middagsbuffé. Det var vi ju värda.

Och ja, jag vet att bilderna har apdålig kvalité, men det kommer bli bättre när jag köper en ny nalle.

2 kommentarer:

  1. Cykelbrännan kan man skaffa i solarium. Och undra vilken reaktion Prinsen skulle framkalla på BF%-mätaren på Ålab nu, med tanke på att den visade ERROR redan i vintras.

    SvaraRadera
  2. Precis, men ett testcykelsolarium vore kanske det bästa av två världar.

    Vi får väl testa och se helt enkelt! Prinsen är säkert på.

    SvaraRadera