Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 23 augusti 2010

Tillbaka på Ön

Ich bin tillbaka nu.

Helgen i Falun var en angenäm upplevelse. Boendet på Scandic, med bara några hundra meters promenad till arenan, var även det bra. Lite besviken på mig själv dock att jag har tappat bufféformen. Kunde inte göra frukostutbudet rättvisa.

Jag själv lyckades även klämma in lite kvalitativ träning mellan tävlingarna. Fixade access till testcyklarna i friidrottshallen, och där bjöds det på ett angenämnt smörgåsbord. 828:or i mängder med steglöst inställbar sadelstolpe, "riktiga" sadlar (fysiks arione mestadels), bockstyre och SpdSl-pedaler. Me like.



Under lördagen körde jag 4x8'/2' med start på 310w. Ökade sedan successivt passet igenom för att så småningom landa på 330w i snitt på sista. Benen kändes överraskande bra, men flåset var...flåsigt. Igår körde jag 2x(5'-3'-2')P3'-2', SP3' + 30'' max + 3st spurter á 10''. Gick från 350w till runt 370-380w mot slutet av huvudserien. Helt okej känsla idag med trots att det var det 4e kvalitetspasset på 4a dagar.


Det var denna finfina cykel jag brukade under helgen.

Friidrottsnissarna som värmde upp i hallen samtidigt tyckte nog att jag såg lite märklig ut med min skarpa solbränna och allt. Det bjuder jag dock på.

2 kommentarer:

  1. Jasså flyttat bloggplatsen? Är så inte cykelintresserad men följer ffr din blogg då och då:)

    Hoppas allt är bra!

    //Silva

    SvaraRadera
  2. Nämen hej på dig!

    Japp, behövde en nystart med ett mer sterilt utseende för att motivera skrivandet. Kul att du tittade förbi :)

    SvaraRadera