Olof "Alf" Södergård som tidigare var en habil löpare (något sämre i dagsläget), men som numera (pga diverse skador) även pysslar med cykling och roddmaskin (ja, det är sant). Hyser en förkärlek till uthållighetsidrotter och fullkomligt älskar Monarks testcyklar.

måndag 30 augusti 2010

Tror att jag är på väg att hitta den där känslan jag letat efter

Helgens träningspass har givit en något mer positiv känsla i kroppen än tidigare. 4h distans i lördags där motvinden bet på utvägen, men det följdes givetvis av en förnämlig medvind hem. Rullade på bra och benen var med i matchen. Igår stack jag ut och körde några intervaller på Ön. 3st korta Epiloger blev det med 2' respektive 3' vila mellan. skapliga förhållanden för en gångs skull. De två första lite mer kontrollerat och sedan aningens mer tryck på sista. Tider: 8,35 - 8,24 - 8,17.

I fredags kändes det dock överjävligt asdåligt. Körde även då Epilogen 3ggr, men på morgonkvisten innan jobbet. Jag hade knappt vaknat (och än mindre hade benen det), det var snuskigt kallt och det blåste skumt. Kom igång först på den 3e. De pinsamma tiderna blev då: 9,15 - 9,04 - 8,49. Har fasen cyklat fortare med mtb:n. Men men, det blev ju bättre dagarna efter. Det behövdes en liten väckning av min sega kropp bara.

Tror att det blir en lugnare dag idag, och sedan fläska på tisdag och onsdag.

Bis später.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar